НАБЛИЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ: МЕДЗАКЛАДИ ПЕРВИННОЇ ЛАНКИ КИЇВЩИНИ АКТИВНО ІНТЕГРУЮТЬ ПОСЛУГИ З МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я

  • 66

Фото без описуКиївщина працює над наближенням послуги психологічної допомоги до мешканців. Про комплексний підхід до вирішення проблем пацієнта та роль сімейного лікаря в охороні ментального здоров’я йшлося на нараді із керівниками закладів охорони здоров’я первинної ланки області. Захід був організований Департаментом охорони здоров’я Київської обласної державної адміністрації під головуванням заступниці голови КОДА Лесі Карнаух.   

Про інтеграцію послуги ментального здоров’я на первинний рівень розповіла Юлія Казакова – регіональна координаторка Всеукраїнської програми ментального здоровʼя «Ти як?», ініційованої першою леді Оленою Зеленською.

Наразі у Київській області 49 закладів первинного рівня законтрактовано з НСЗУ для надання супроводу та лікування дорослих і дітей з психічними розладами на первинному рівні медичної допомоги. Більше 2000 медичних працівників пройшли навчання офлайн і онлайн з веденнял поширених психічних розладів на первинному рівні з використанням керівництва mhGAP.

100 сімейних лікарів області розпочали навчання від ГО «Простір можливостей» за програмою ведення психічних розладів для осіб, які пережили травмівний досвід. В програмі курсу також основи ветеранської політики.

      Шляхи ефективної реінтеграції ветеранів в громадах керівники медзакладів обговорили із співзасновником громадської організації «Простір можливостей» Ярославом Павловським.   Роль сімейних лікарів у визначенні та реалізації медичного маршруту ветеранів та їхніх їх сімей для отримання медичної, психологічної допомоги – надважлива. Також необхідно налагоджувати співпрацю з іншими партнерами в соціальній сфері.

      Крім цього медики області обговорили питання профілактики неінфекційних захворювань в закладах охорони здоров’я первинної ланки. Також учасники наради провели аналіз проведення вакцинації у 2023 році та визначили завдання на 2024 рік.

Джерело: Дайджест основних подій тижня та основні позиції інформаційного реагування / КОВА: Управління комунікацій. – 2024. – 1 березня. – С.5.